طرح شناسایی شایستگی های مشاغل و کارکنان سازمان منطقه آزاد کیش

طرح شناسایی شایستگی های مشاغل و کارکنان سازمان منطقه آزاد کیش، کیش ایر، بیمارستان کیش و شرکت سرمایه گذاری کیش
شناسایی شایستگی

 

پایه و اساس سازمان، وظایفی است که اعضای آن اجرا می­کنند. این وظایف باید متناسب با یکدیگر باشد و برای رسیدن به اهداف سازمان هماهنگی داشته باشد. بنابراین، تجزیه و تحلیل و شناخت مشاغل در سازمان، بخش مهمی از وظایف مدیریت منابع انسانی است. تجزیه و تحلیل شغل، فرآیندی است­ که از راه آن، ماهیت و ویژگی­های هر یک از مشاغل، در سازمان بررسی می­شود و اطلاعات­ کافی درباره آن­ها جمع آوری و گزارش می­شود.

 

با توجه به نقش انطباق شغل و شاغل در فرايند توسعه سرمايه هاي منابع انساني و نقش كليدي اين امر در توسعه  نظام هاي منابع انساني اين طرح به دنبال آن است تا ضمن بررسي استاندارد روانشناختي و حرفه اي مشاغل از يك طرف و وضعيت ابعاد حرفه اي و روانشناختي كاركنان از طرفي ديگر اقدام به ارزيابي تناسب شغل و شاغل نموده تا ضمن زمينه سازي جهت استفاده بهينه از سرمايه هاي انساني موجود، بستر توسعه منابع انساني را نيز در آينده فراهم نمايد.

 

نتايج مورد انتظار طرح عبارت است از:

 

* شناسايي استاندارد حرفه اي و روانشناختي مشاغل

 

*   ارزيابي ابعاد روانشناختي و حرفه اي كاركنان

 

*   تعيين ميزان انطباق ابعاد حرفه اي و روانشناختي مشاغل

 

*    ارائه راهكارهاي توسعه فردي و شغلي

 

طرح مطالعات جامع فرهنگی اجتماعی جزیره کیش

 

تلاقی فرهنگ گردشگری که از اقتضائات خاصی برخوردار است با فرهنگ­ ساکنین جزیره، شرایط ویژه ای را در جزیره کیش ایجاد می­نماید. سالانه در حدود یک و نیم میلیون نفر از کیش بازدید   می نمایند. به بیان دیگر روزانه در حدود 4000 بازدیدکننده در جزیره حضور دارند که نزدیک به 15000 نفر در مواجهه مستقیم با آنها به ارائه سرویس می­پردازند. مواجه روزانة ساکنین با این حجم گردشگر، تاثیرات عمیقی بر روابط اجتماعی ساکنین جزیره در سطوح مختلف دارد.

 

طرح توسعه فرهنگی و اجتماعی جزیره کیش ضمن بررسی وضعیت فرهنگی و اجتماعی منطقه به ‌منظور شناخت مهم‌ترین آسیب‌ها و مسائل اجتماعی، طرحی از آینده مطلوب جزیره کیش در ابعاد فرهنگی و اجتماعی ارائه و با تنظیم راهبردها و سیاست‌های لازم و همچنین تدوین طرح اقدام و اسناد اجرایی پائین‌دستی از جمله پیوست فرهنگی، نظام‌نامه‌های مرتبط بدان و همچنین نیازها و الزامات آموزشی، شرایط توسعه منطقه در ابعاد فرهنگی و اجتماعی را فراهم می کند .همچنین هدف کلی طرح ارائه راهکارها و سازوکارهای راهبردی و کاربردی لازم جهت بهبود نرخ توسعه فرهنگی و اجتماعی جزیره کیش می باشد.

 

 

 

 طرح تدوین شاخص های ارزیابی عملکرد سازمان منطقه آزاد کیش

 

لازمه بهبود عملکرد سازمانها، ارزیابی مستمر و منظم فعالیتهای آنها است. ارزیابی عملکرد این امکان را فراهم می سازد تا سازمان ها بتوانند به صورت شفاف، نقاط قوت و زمینه های بهبود خود را شناسایی نمایند، سپس برنامه هایی برای بهبود در عملکرد خود تدوین نمایند و از این طریق برای پیشرفت و ترقی سازمان گام بردارند.

 

طرح تدوین شاخص های ارزیابی عملکرد با هدف طراحی الگوی راهبردی ارزیابی عملکرد سازمان منطقه آزاد کیش، انجام گرفته است. از عمده اهداف این تحقیق می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

 

الف – شناخت ابعاد و مولفه های الگوی راهبردی ارزیابی عملکرد سازمان.

 

ب- تعیین تعاملات و ارتباطات بین ابعاد و مولفه های این الگو.

 

ج- تعیین میزان (اهمیت و اولویت) هر یک از ابعاد و مولفه های الگو.

 

به منظور اعتباربخشی، از پرسشنامه بررسی اعضا و خبرگان استفاده شده و جهت طراحی الگو و شناسایی روابط میان ابعاد الگو از روش الگو سازی ساختاری تفسیری استفاده شده است.

 

 

 

طرح رضایتمندی گردشگران جزیره کیش بهار 1395

 

رضایتمندی حالت و واکنشی است که مخاطب و خدمت گیرنده از خدمت عرضه شده ابراز      می نماید. امروزه سازمانهای تولیدی و یا خدماتی میزان رضایتمندی مخاطبان را بعنوان معیاری مهم برای سنجش کیفیت کار خود قلمداد می کنند .اهمیت گردشگری و رضایت گردشگران از خدمات دریافت شده چیزی است که به رقابت در سطح ملی، منطقه ای و جهانی بر می گردد. سازمان منطقه آزاد کیش بعنوان نهادی دولتی و سیاست گزار در سطح عمومی و دستگاه نظارت در ارتقاء کیفیت خدمات در حوزه گردشگری به منظور سنجش سطح رضایتمندی گردشگران نوروزی اقدام به جمع آوری اطلاعات و تحلیل داده های آماری نموده تا بتواند از این ابزار موثر برای سنجش عملکرد کلی سازمان بهره برده و سازمان را در تشخیص کاستی هایش و تلاش برای برطرف کردن آنها یاری رساند.

 

سنجش رضایتمندی گردشگران از جمله اقدامات مهم و اثر بخش سازمان منطقه آزاد کیش محسوب می شود. که جهت گیری سازمان در تامین خواسته ها و انتظارات گردشگران از خدمات در منطقه را نشان می دهد.

 

  

 

طرح نظارت و بازرسی نامحسوس اماکن و مراکز خدمات گردشگری جزیره کیش

 

با توجه به ویژگی جزیره زیبای کیش ، این جزیره یکی از محبوبترین مراکز گردشگری در ایران بوده و ارائه خدمات گردشگری در این منطقه دارای جذابیت فراوان و تنوع مختلف می باشد که مسائل و مشکلات موجود در جزیره موجب گردید که متقاضیان استفاده از این خدمات رضایت کامل را نداشته و درنتیجه مراکز ارائه کننده خدمات علیرغم افزایش هزینه ها با کاهش گردشگر و پی آن کاهش درآمد مواجه گردیدند. در این طرح ، مشکلاتی که در زمینه ی حمل و نقل ، مراکز ارائه کننده خدمات تفریحی دریایی، جنگ ها ، کشتی های تفریحی و رستوران های دارای موسیقی زنده بود مورد کنترل و ارزیابی قرار گرفته است.

 

 

 

 

 

طراحی و پیاده سازی پروژه نرم افزاری کیش گرام

 

 با توجه به اهمیت گردشگری در جزیره زیبای کیش ، اپلیکشن کیش گرام توسط موسسه آموزشی علوم و فنون کیش طراحی و اجرا گردیده است که با استفاده از این اپلیکیشن نیازهای گردشگری ، گردشگران در سطح جزیره زیبای کیش  برآورده شده است.

 

نقشه جزیره ،جاذبه های گردشگری کیش ، خدمات گردشگری ، رویدادها گردشگری ، اطلاعات هتل ها و چالش های جزیره از اطلاعاتی است که این نرم افزار در اختیار گردشگران قرار می دهد. همچنین اطلاعات تکمیلی شامل قیمت و آدرس هتل ها، مراکز تفریحی، رستورانها، جنگ ها و ... در آن بارگذاری شده است .

 

همچنین گردشگران می توانند با استفاده از این اپلیکیشن لحظات شاد و مفرح خود را با گرفتن عکس و بارگذاری آن با دیگران به اشتراک بگذارند.

 

اپلیکیشن مذکور در App Store برای کاربران گوشی های اپل و Play Store جهت کاربران سیستم عامل اندروید به روز رسانی گردیده است.

 

در این مورد دیدگاه تان را بیان نمایید

  • سیدمهدی رخشانی خیلی عالی و مفید

* نام خود را وارد نمایید .
لغو
*دیدگاه تان را بیان نمایید .

شرکت در آزمون آنلاین
شما قبلا در این آزمون شرکت نموده اید
کد ملی معتبر نمیباشد
شماره همراه معتبر نمیباشد

دریافت محتوای آموزشی موسسه زبان کیش

برای دریافت اخرین محتوای آموزشی و اخبار موسسه زبان کیش ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: