کودکان وآموزش زبان

بسیاری از والدین مشتاقند که به فرزندان خود کمک کنند تا از کودکی زبان انگلیسی را یاد بگیرند. یکی از مهمترین عامل ها در آموزش زبان های خارجی به کودکان، کمک به آنها برای داشتن درک درستی از ارتباط با زبان های خارجی است.
کودکان وآموزش زبان

مزیت بزرگ قرار گرفتن در معرض زبان دوم از اوایل دوران کودکی این است که کمک می کند حس مثبتی از زبان های خارجی در کودک ایجاد شود. وقتی بچه ها از دوران کودکی در معرض زبان های خارجی قرار می گیرند، تمایل دارند که زبان را مثبت ببینند و یادگیری یک زبان دیگر، برایشان کار بسیار راحتی می شود. هر چند اگر یک بچه کوچک را، حتی وقتی که مقاومت می کند، مجبور کنید که به یک زبان دیگر صحبت کند، ممکن است در ذهن او اثر منفی از آن زبان بگذارید.
این هم چند پیشنهاد برای اینکه فرزندانتان از زبان انگلیسی لذت ببرند:

هر زمان که لازم بود آسانش کنید
برخی از والدین فکر می کنند که یک راه عالی برای کمک به فرزندانشان در یادگیری زبان این است که در خانه تنها از آن زبان استفاده کنند. این یک ایده ستودنی است، اما اینکه فرزندان کم کم نا امید شوند و بخواهند که والدینشان به زبان بومی خودشان صحبت کنند غیر عادی نیست. شما هرگز نمی خواهید که فرزندتان حس بدی نسبت به زبان های خارجی پیدا کند یا اینکه برای ارتباط با مادر و پدرش دچار هر گونه سختی بشود.
هیچ چیزی مهم تر از این نیست که با فرزندان خود ارتباط خوبی داشته باشید. هنگامی که تلاش می کنید به زبان انگلیسی با فرزندانتان ارتباط برقرار کنید، اگر آنها اظهار ناتوانی کردند، شاید بهترین کار این باشد که ساده اش کنید و از زبان بومی خودتان استفاده کنید. شما مسلما می خواهید فرزندانتان در برقراری ارتباط با شما صد در صد احساس راحتی کنند.


بگذارید فرزندانتان شما را در حال لذت بردن از زبان انگلیسی ببینند
یکی از بهترین راه ها برای علاقه مند کردن فرزندان به انجام کاری، این است که بگذارید شما را در حال لذت بردن از آن فعالیت مشاهده کنند. خیلی مسئله را بزرگ نکنید، اما بگذارید که فرزندانتان شما را در حال خواندن کتاب ها یا روزنامه های انگلیسی ببینند. دی وی دی های انگلیسی تماشا کنید، موسیقی انگلیسی گوش بدهید یا بگذارید شما را درحال انگلیسی صحبت کردن با یکی از دوستان ببینند. فرزندانتان شما را الگو قرار می دهند. وقتی بازی می کنند وانمود می کنند که خود شما هستند. اگر می خواهید که به زبان انگلیسی علاقه مند شوند، به آنها نشان بدهید که به زبان انگلیسی علاقه مند هستید.

به گونه ای از زبان انگلیسی استفاده کنید که نیاز نباشد به انگلیسی جواب دهند
اگر کودکی مجبور به جواب دادن به زبانی بشود که به نظرش دشوار است، می تواند به راحتی خسته و نا امید شود. شما می توانید با فرزندان خود از انگلیسی استفاده زیادی بکنید، به گونه ای که به آنها فشاری برای صحبت کردن وارد نشود.
_ از جملات امری ساده استفاده کنید. مثل
"Put on your shoes." "Let's go." یا "Give me the apple, please."
_تحسین کنید. مثلا
"Good job!" "Well done!"یا "What a beautiful drawing!"
_ راجع به چیزهایی که مشاهده می کنید نظر بدهید یا آنها را بگویید
"It's cold today!" "Look at the brown dog." or "This ice cream is yummy."
_ سوال هایی پایه ای که با اشاره یا جواب کوتاه می شود به آنها پاسخ داد بپرسید، مثل
"Which shirt do you want to wear?" – در حالی که دو پیراهن برای انتخاب در دستانتان نگه داشته اید, "Do you like spaghetti?" یا "Where are your shoes?"
اینها همه راه های بسیار خوبی برای ارتباط طبیعی با آنها به زبان انگلیسی است، بدون اینکه مجبور به صحبت کردن شوند.



زبان انگلیسی را به فرزندانتان ارائه دهید
به خاطر داشته باشید که منابع مهم هستند. چند رسانه انگلیسی پیدا کنید (مثل دی وی دی ها یا سی دی ها) که فرزندانتان دوست داشته باشند و اجازه بدهید همان طور که می خواهند از آن لذت ببرند، بدون اینکه فورا به آنها برای به کار بردن انگلیسی فشار وارد شود. گاهی ما توقعات غیر واقعی از زبان آموزان جوانمان داریم. همان طور که یک بچه انگلیسی زبان، برای شروع به به کار گیری زبان انگلیسی نیاز به زمان دارد، یک زبان آموز جوان نیز نیاز به زمان دارد. تقریبا همه زبان آموزان قبل از اینکه بتوانند به کار گیری زبان را به تنهایی شروع کنند، وارد یک "دوره سکوت" می شوند. به طور طبیعی گاهی دوره سکوت برای یک کودک می تواند تقریبا طولانی باشد.
تا جایی که می توانید منابع لذت بخش تهیه کنید، و اجازه بدهید به کار گیری زبان را با سرعت خودشان آغاز کنند. همچنین برای فرزندانتان مطالب انگلیسی بخوانید. چند کتاب عکسدار انگلیسی خوب پیدا کنید که فرزندانتان از نگاه کردن به آن با شما لذت ببرند و زمان قصه گفتن آنها را برایشان بخوانید. فقط مواظب باشید که کاملا کتاب های انگلیسی را جایگزین کتاب های به زبان بومی خودتان نکنید. برای بالا بردن سواد فرزند خود، بسیار مهم است که مرتب برایش کتاب به زبان خودتان بخوانید.

بر نکات مثبت تمرکز کنید
یادگیری زبان دوم باید یک تجربه مثبت باشد. به خاطر داشته باشید که این یک مسابقه نیست. اگر شما به فرزندانتان زبان انگلیسی را با راه های سرگرم کننده به طور مرتب ارائه می دهید، آنها همین طور در یادگیری پیش می روند و نهایتا خوب خواهند بود. اگر زیاد فشار بیاورید، آنها شروع به مقاومت می کنند. بر نکات مثبت تمرکز کنید. کودکان را برای زبان انگلیسیشان تحسین کنید، اما زیاده روی نکنید و باعث نشوید احساس کنند که انگلیسی حرف زدن خارق العاده است. شما تنها می خواهید فرزندتان احساس مثبتی به انگلیسی داشته باشد بدون اینکه باعث شوید احساس کند انگلیسی یک درس بزرگ ترسناک دور از دسترس است.

در این مورد دیدگاه تان را بیان نمایید

  • فاطمه نوری خیلی عالی بود، فقط میشه یک مقدار جزئی تر هم به این مبحث بپردازید؟ مثلا از چه سنی آموزش با کارتون و شروع کنیم بهتره؟ یا بچه ای که 2 سالشه و هنوز فارسی رو خوب حرف نمیزنه بد نیست در معرض زبان دوم قرار بگیره؟؟؟ ممنون میشم

  • مدیر سامانه چشم حتما در مقالات آتی سعی میکنیم به این نکات بپردازیم، با تشکر از ثبت دیدگاه شما

  • سیدمهدی رخشانی ممنونم بخاطر این مطالب آموزنده

  • احسان ممنون از ارایه مطالب کلیدی

  • مدیر سامانه با تشکر از ثبت دیدگاه شما

* نام خود را وارد نمایید .
لغو
*دیدگاه تان را بیان نمایید .

شرکت در آزمون آنلاین
شما قبلا در این آزمون شرکت نموده اید
کد ملی معتبر نمیباشد
شماره همراه معتبر نمیباشد

دریافت محتوای آموزشی موسسه زبان کیش

برای دریافت اخرین محتوای آموزشی و اخبار موسسه زبان کیش ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید: